• Seneste nyt

    20/09/2018: SFO telefon nr.: 4254 3277


    14/09/2018: Lodsedler der er tilbage:

    64 – 1757 – 1467 – 1121 – 1468– 1611 – 1371. Gevinster kan hentes på skolen: Ramsherred 13, indtil den 15.

    14/12/2015: Link til Intranet

    www.intranet.easyiqcloud.dk

  • Adresse

    Ramsherred 13, Brændstrup
    6630 Rødding – Tlf: 74 82 25 51
  • Indskoling

    Børnehaveklassen, 1. og 2. klasse er vores indskolingsområde.

    Indskolingen har sin egen selvstændige bygning, hvilket er med til at skabe en tryghed og stabilitet over hverdagen. Skolens SFO ligger også i Indskolingsbygningen.

    Vor overordnede målsætning er bl.a.:

    – den enkelte elev tilgodeses ud fra evner og færdigheder.

    – fællestimer for alle elever i indskolingen ved særlige lejligheder i løbet af skoleåret.

    – det er vigtigt, at der grundlægges gode skolevaner og en god og positiv indstilling til det at lære og modtage undervisning.

    – læseindlæring, matematik og fortælling vægtes højt.

    Indskolingen på BKF har nogle fælles timer. Det kan dreje sig om: kristendom, billedkunst, musik og idræt hvor to årgange er sammen. Det kan enten være Børnehaveklassen og 1. klasse eller 1. og 2. klasse. Det kommer helt an på antallet af elever på de enkelte årgange. (I skoleåret 2018/2019 har 1. og 2. klasse fælles kristendomsundervisning).

    Hver dag indeholder morgenandagt/morgensamling sammen med resten af skolen (kl. 9.40). En dag om ugen (pt om torsdagen) holdes morgensang i klasserne.

    Vi tilrettelægger skoledagen, så der er bevægelse, leg og aktivitetstimer flere gange i løbet af en skoledag, dette sker typisk gennem timerne i SFO. Eleverne i indskolingen kan således have flere SFO timer mellem klokken 8.15 og så klokken 14.10.

    I den daglige undervisning vil der også være oplæsning. Dette giver den enkelte elev mulighed for at opbygge et stort ordforråd og der vil i perioder blive tilrettelagt emne/temaundervisning.

    Læsetid er på skemaet dagligt. Her er det meningen, at den enkelte elev i ro skal sidde og læse/læse billeder, alt efter hvad den enkelte magter. Nogle gange har vi også makkerlæsning. Dette er for at opmuntre og udvikle læsefærdigheder uafhængig af niveau.

    I løbet af året har vi enkelte “temauger”/ eller ”emnedage, hvor den daglige undervisning brydes op, og hvor eleverne gennem en mere praktisk tilgang til opgaver oplever, hvorfor og hvordan de enkelte fag kan bruges samt hvor vigtigt det rent faktisk er at lære disse grundlæggende ting. Det kan f.eks. være fokus på: trivsel, bevægelse, min krop og lign.

    For os på Friskolen er det væsentligt, at der oparbejdes en regelmæssighed over skoledagen, så energien ikke bruges på: ”hvad skal vi nu”, men på stabilitet og forudsigelighed.

     

    Brændstrup Kristne Friskole – Ramsherred 13, Brændstrup – 6630 Rødding – Tlf: 74 82 25 51 – Fax: 74 82 25 56 – Email: [email protected]